+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

SINAV ÖNCESİ VE SINAV GÜNÜ NASIL BESLENİLMELİ?

SINAV ÖNCESİ NASIL BESLENİLMELİ?
Sınav günü öncesi meyve, sebze gibi besinlerin tüketimi arttırılmalı böylece hafıza ve bağışıklık sistemi güçlendirilebilir. Balık ve Ceviz gibi sağlıklı yağ kaynakları da zihinsel gelişim için önemlidir. Beslenmenize bu şekilde dikkat etmeye ne kadar önce başlarsanız o kadar iyi olacaktır.
Sınavdan bir gün önce her zaman yediğimiz az yağlı bir besin tüketelim.
Mümkünse dışarıdan aldığımız veya daha önce yemediğimiz bir yemek olmasın.
Uyumadan 3 saat önceye kadar kafein içeren çay/kahve/kola gibi içecekler içmeyelim.
Daha rahat uyumak için ılık süt içilebilir.
Strese bağlı tatlıya yönelim olabilir. Bu tarz durumlarda çikolata, şekerlemeler vb. yerine kuru meyve, meyve veya pekmez tüketmeye çalışalım.
Gaz oluşumuna sebep olabileceğinden dolayı sınavdan önceki gün baklagil grubu tüketmeyelim.(k.fasulye,börülce,mercimek,nohut vb. gibi)
Sınav sabahı susamaya neden olacak şeyler tüketilmemeli. (İşlenmiş et olan sucuk, salam/tatlı, şekerli, çok tuzlu şeyler gibi)
Sabah kahvaltısında mutlaka protein kaynakları yumurta, süt, peynir gibi bulunmalıdır.

Dyt. Burcu Şen

28 Mayıs 2018
587 kez görüntülendi