+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZİ GÜÇLENDİRMEK

Bağışıklık Sistemi (İmmün Sistem) Nedir?

Bağışıklık sistemi, canlıları hastalılara karşı korumak amacı ile patojen ve tümör hücrelerini tanıyarak onların yok edilmesini sağlamaya çalışan işleyişin toplamıdır. Sistem, canlı vücuduna giren tüm yabancı maddeleri tarar ve anormal yapıları tanıyarak onlara engel olmaya çalışır ve savunma mekanizması olarak antikor ve antijenler oluşur. İmmünite antikorlarla vücudu korumaktır. Canlı vücudu doğal olarak vücudu korumaya çalışmaktadır. Bu koruma yeteneğine de immünite denmektedir.

Antikor koruyucu proteindir. Antikorlar immünglobünlerdir. Antikor yalnızca kendini meydana getiren antijen ile birleşir. Örneğin su çiçeği antikoru yalnız su çiçeği virüs antijeni ile birleşebilmekte ve hastayı sadece su çiçeği hastalığına karşı koruyabilmektedir.

Bu sistemi oluşturan savunma hücre ve moleküllerinin sağlıklı olarak işlevlerini yerine getirebilmesinin temelini ise dengeli beslenme ve egzersiz oluşturumakta.

Bağışıklık Sistemini Güçlendirme

Peki bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendirebiliriz?

KAHVALTIYI YAPMAYA ÖZEN GÖSTERİN

Klasik kahvaltıları seviyorsanız yumurta, peynir, zeytin,tam tahıllı ekmek, ceviz tüketebilirsiniz. Farklı alternatif olarak da süt-yoğurt, taze meyve ve kepekli galeta veya yulaf üçlülerinden yararlanabilirsiniz. Vaktim yok diyenlerdenseniz, poğaça, simit tüketmek yerine yağsız peynirli bir tost veya sandviç sizin için daha besleyici ve yararlı bir seçim olacaktır. Kahvaltıda yumurta- peynir gibi protein kaynaklarının yanında C vitamini yönünden zengin yeşilbiber, bol limonlu maydanoz, yeşillik vs. tüketmeniz de vücutta demir emilimini artırırken bağışıklık sisteminin güçlenmesini de sağlayacaktır.

SEBZE VE MEYVEYE BESLENMENİZDE YER VERİN

Özellikle bu besin grubunun bağışıklık sistemini destekleme yönünde oldukça etkili olduğunu söylemek mümkün. Öğünlerinizde çiğ veya pişmiş şekilde sebzelere yer açın. Hem porsiyon kontrolünüzü sağlayarak kilo alımını engellere hem de içerdiği vitamin ve mineraller sayesinde vücut direncini destekler. Günlük 3-4 porsiyon taze meyve tüketimi de vitamin desteği açısından önemlidir. Bu dönemlerde özellikle sigara içen bireylerin C vitamini açısından zengin beslenmeye özen göstermesi gerekir.

BALIK TÜKETİMİNİ İHMAL ETMEYİN
Haftada 2-3 kez sofranızda balık bulundurmaya özen gösterin. Hem yetişkin bireylerin hem de çocukların bilişsel gelişim,konsantrasyon ve tabi ki bağışıklık sistemi açısından balık tüketimi aksatılmamalıdır.

PROTEİN TÜKETİMİNİZE ÖZEN GÖSTERİN
Yağsız et, tavuk, balık, hindi, süt, yumurta, yoğurt,peynir vs. hayvansal protein kaynaklarından ve baklagiller, kepekli tahıllar gibi bitkisel protein kaynaklarını uygun öğünlerde yeterli ve dengeli bir şekilde tüketin.

OMEGA-3 YÖNÜNDEN ZENGİN BESLENİN
Yağlı balıklar olarak bildiğimiz; somon, sardalye, tonbalığı, uskumru gibi balık çeşitlerinde, koyu yeşil yapraklı sebzelerde, badem,fındık, keten tohumu gibi yağlı tohumlarda bol miktarda omega 3 bulunur.Porsiyon kontrolüne dikkat ederek beslenme rutininize bu besinleri dahil edebilirsiniz.

DEMİR EKSİKLİĞİ

İnsan sağlığı açısından oldukça önemli olan demir mineralinizi düzenli kontrol ettirin ve eksikliğinde hem medikal hem de besinsel tedavinize özen gösterin. Yumurta, kırmızı et, baklagiller, turunçgiller, ıspanak,karalahana, marul gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler, brokoli, havuç, soğan,sarımsak iyi birer demir kaynağıdır.

30 Haziran 2019
30 kez görüntülendi