+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

CHİA TOHUMU HAKKINDA HER ŞEY

CHİA TOHUMU HAKKINDA HER ŞEY

Chia, tropik ya da ılıman iklimlerde yetişen tek yıllık bir bitkidir.

Chia tohumunun 100 gramı 42.1 g karbonhidrat, 30.7 g yağ ve 16.5 g protein içermekte ve ortalama 486 kkal enerji vermektedir. Tohum, omega-3 yağ asitlerini yüksek miktarda içermektedir. 1 yemek kaşığı yaklaşık olarak 12 gramdır ve 2500 mg omega-3 içerir ve bu miktar yetişkin bir bireyin omega-3 gereksinmesini tamamını karşılamaktadır.

Kalsiyum, fosfor, potasyum ve magnezyum içeriği yüksek olup sodyum, demir ve çinko içeriği düşüktür. Ayrıca, niasin, A vitamini ve diyet posası bakımından zengin olup C vitamini bakımından yetersizdir.

Chia tohumu, fonksiyonel bir besindir. Su tutucu ve kıvam artırıcı özelliğide vardır. Yapısında herhangi bir ağır metal ve mitotoksin bulunmamıştır.

Chia tohumu içerdiği elzem yağ asitleri ve biyoaktif bileşenler sayesinde kan kolesterolü ve basıncını düşürür ve yapısındaki lifler sayesinde bağırsak fonksiyonlarını olumlu etkiler, safra asitlerinin emilimini azaltır. Böylece kalp-damar hastalıklarının azalmasını sağlar.

Enerji kısıtlı diyet ile birlikte uygulandığında vücut ağırlığı kontrolü sağlar ve sporcuların dayanıklılığını artırır. İnflamasyonu iyileştirir. İnsülin direnci üzerine olumlu etki gösterir. Antioksidan etki gösteren bileşikler içerir ve kanser gibi hastalıklara karşı koruyucu etki sergiler.

Chia tohumu glüten içermez bu yüzden glüten intoleransı olanlar ve çölyak hastaları chia tohumunu rahatlıkla tüketeilir.

Günlük diyete 1 yemek kaşığı (12 g) chia tohumu eklenmesi sağlık açısından olumlu etkiler yaratmakta.

Yetişkinler için chia tohumu tüketimi 48 g/gün’ü aşmamalıdır. Yüksek miktarda chia tohumu tüketimi gastrointestinal sistemde gaz, şişlik gibi problemlerin ortaya çıkmasına sebep olabilmektedir.

Ayrıca çalışmalar hipotansiyonu olan ya da kan basıncını düşürücü ilaç kullanan bireylerin chia tohumunu tüketimlerinde dikkatli olmaları gerektiğini belirtmektedir. Warfarin kullanımı ile chia tohumu tüketimi farmakokinetik sonuçlar doğurabilir.

Chia’yı günlük diyetimize oldukça kolay bir şekilde davet etmek gerekir. Suda şişirip jel kıvamda içilebilir veya içeceklere, yoğurda, süte, kefire karıştırıp kolaylıkla tüketilebilir. En keyifli tüketim şekli olarak salatamıza veya yemeklerimize de minik noktalardan serpiştirebiliriz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24 Eylül 2020
49 kez görüntülendi