+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

DİRENÇLİ KİLOLAR NASIL GİDER?

 DİRENÇLİ KİLOLAR NASIL GİDER

Her şeyi denediniz, sporu arttırdınız, aldığınız yağ miktarını düşürdünüz, kaloriyi düşürdünüz. İlk hafta geçti, ikinci hafta da. Hatta üçüncü hafta da geçti ama kilo vermeniz neredeyse yok denilecek kadar az. Eğer durum böyleyse, muhtemelen siz de dirençli kilolardan muzdaripsiniz. Açık olmak gerekirse dirençli kilolardan kurtulmak biraz zor. Zor ama imkansız değil. Şimdi neden bu zorlanmalar yaşanıyor, çözümleri nasıl olabilir bir bakalım.

YAŞA BAĞLI METABOLİZMANIN YAVAŞLAMASI
Yaşa bağlı olarak metabolizmanın yavaşlaması en büyük sorunlardan biri. Yaş ilerledikçe eğer daha da hareketsizleşirseniz kas dokusu azalıp, yağ dokusu artar ve metabolik hız yavaşlar. Kas kaybına paralel olarak vücut su kaybeder, sarkmalar başlar. Özellikle kadında 30, erkekte 40 yaş sonrası metabolizmada yavaşlama etkisini gösterir. Önlem almak için geç değil, hangi yaşta olursa olsun vücudunuz size yardım eder. Ama hızlı sonuç almak yerine sabırlı olmanız gerektiğini her zaman hatırlayın. Bunun için vücudunuzu hareketli tutmak için elinizden geleni yapın. Spor yaparak 1 saatinizi harcayabilirsiniz ama günün geri kalanı çok daha önemlidir. Gün içinde neler yaptığınızı gözden geçirin. Çamaşırları toplamak, yemek pişirmek, TV izlemek, posta atmak veya araba kullanmak bile kalori harcamanıza yardımcı olur.

YETERLİ KAS KÜTLENİZ OLMAYABİLİR
Ne kadar kasınız varsa o kadar çok yağ yakarsınız. Öncelikle yağ, kas ve su oranınıza bakılmalı. Hedeflediğiniz kilo mevcut kas ve kemik yapınıza göre gerçekçi olmayabilir. İstediğiniz kiloya inmek için öncelikle kas yapınızı güçlendirmeniz gerekebilir. Bunun için kardiyoyla beraber ağırlık egzersizi de yapmayı deneyin. Fazla kalori yakmak için vücut geliştiren kişiler kadar kaslı olmanıza gerek yok ancak düzenli kas egzersizleri daha fazla yağ yakmanıza yardımcı olur.

HORMONLAR
Mide, beyin ve yağ hücreleri tarafından üretilen birçok hormonla peptidlerdeki (açlık ve tokluğu düzenleyen) bireysel genetik farklılıklar, obeziteye yatkınlık ve kilo vermede zorlukta büyük rol oynayabilir. İlerleyen yaşlardaysa kadınlardaki menopoz öncesi ve menopoz dönemi önemli belirleyicidir. Hormon değerlerinize bakılması en doğrusu olur. Endokronoloji doktoruna danışın, insülin ve tirod hormonlarınızın doğru çalıştığından emin olun. Fazla yemediğiniz halde çabuk yağlanıyorsanız mutlaka bu kontrolden geçmelisiniz. Menapoz döneminde kilo almamayı hedefleyin hatta fazla kilolarınız varsa vermeye çalışın.

KULLANDIĞINIZ İLAÇLARI GÖZDEN GEÇİRİN
Diyabet, depresyon, yüksek tansiyon ve kronik hastalıklar için kullanılan bazı ilaçlar, zaman zaman iştahı artırıp vücudun yağ depolamasına neden olabilir. İlaçları kullanmaya başlamadan önce hekiminize bu konuyla ilgili danışabilir ve alternatif ilaçlar veya daha düşük dozlar isteyebilirsiniz. Ancak hekimize danışmadan ilaçlarınızın dozunu kesinlikle değiştirmeyin. Yavaş kilo vermenizin sebebini öğrenirseniz, kendinize haksızlık etmemiş olursunuz. Uzun vadeli hedeflerle kilo vermeyi deneyebilirsiniz. Bu durumda küçük değişiklikler sizin için mutlaka kutlanması gereken dönemler gibi olmalı. Haftada 300 gr. kilo kaybı bile üç ay sonunda 5 kg.’a denk gelir ve bir beden küçülmenizi sağlar. Oysa siz 300 gr. kilo kaybının yetersizliğine odaklanırsanız bu durumda yeme disiplininiz bozulur hatta kilo bile alabilirsiniz.

DAHA FAZLA SU İÇİN, BAĞIRSAKLARINIZI ÇALIŞTIRAN BESİNLERE ÖNCELİK VERİN

Sindirim sisteminin yavaşlaması ve kabızlık olması durumunda kilonuz gitmeyecek aksine kabızlık nedeni ile sürekli olarak şişkinlik hissedeceksiniz Su içmek bağırsak hareketlerini arttırarak bunun önlenmesini sağlayacaktır.  Aynı zamanda lif içeriği yüksek olan sebzeyi ana yemeğiniz et olsa bile yanına eklemeyi ihmal etmeyin. Ayrıca bağırsak hızlandırıcı kuru meyveleri ara öğünlerde tüketebilirsiniz. Buna ek olarak yoğurt, kefir gibi süt ürünlerini de tüketmeyi ihmal etmemelisiniz.

YEŞİL ÇAY İÇİN
Günümüzde birçok bitki için metabolizma hızlandırıcı denilse de asıl metabolizma hızlandıran tek çay yeşil çaydır. İçerindeki epigallo kateşin gallat (EPKG)adı verilen bileşen metabolizma hızlandırmasının yanı sıra vücuttan ödem atılmasına da yardımcı olmaktadır. Yeşil çayı içerken dikkat edilmesi gereken kural düşük tansiyon sıkıntınızın olmamasıdır. Eğer düşük tansiyonunuz var ise yeşil çay içmeniz sizde sürekli olarak baş dönmesi yapacak ve yaşam kalitenizin düşmesine neden olacaktır. Yeşil çayı günün erken saatlerinde içmeye özen göstermelisiniz.

HATALARINIZI GÖZDEN GEÇİRİN
“Bir kereden bir şey olmaz” deyip de tüketmiş olduğunuz o küçücük besinler kilo vermenizin baş düşmanıdır. Çünkü kalorisi çok olmasa sürekli olarak insülin salgılamanıza ve vücudunuzun yağlanmasına neden olacaktır. İnatçı kilolar için diyetinize daha fazla sadık kalmalı ve bir süre hata yapmaktan kaçınmalısınız.

 

26 Nisan 2019
248 kez görüntülendi