+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

DUYGUSAL AÇLIK MI FİZİKSEL AÇLIK MI YAŞIYORSUNUZ?

DUYGUSAL AÇLIK MI FİZİKSEL AÇLIK MI YAŞIYORSUNUZ?

Duygusal Açlık Nedir ? 

Yemek yediğinizin farkında olmuyor ve kendinizi bir türlü yemekten alıkoyamıyorsanız, yemek yemeyi bir kaçış yada mutluluk duygusu olarak algılıyorsanız ve kilolarınız her geçen gün artıyorsa duygusal aç olabilirsiniz!

Duygusal açlık yaşıyorsanız;

-Birdenbire midede kazınma hissi başlar.

-O anda çikolata,pizza,abur cubur gibi yiyecekler dışında hiçbir şey görmezsiniz.

-Mide tam olarak dolu olsa da sizi tatmin etmez.

-Akıldan çıkmayan, derin bir yeme isteğiniz olur.

-Açlık sebebinden yemediğinizi bildiğiniz için yemekten sonra kendinizi suçlu hissedersiniz.

Fiziksel açlık yaşıyorsanız;

-Açlığınız belli bir süreç içinde başlar.

-Sebze,meyve gibi sağlıklı besinlerle açlığınız giderilir.

-Yediklerinizin farkında olursunuz.

-Yeme isteği midede ağrı veya guruldama şeklinde kendini belli eder.

-Mide dolduğunda doyduğunuzdan emin olursunuz.

-Yediklerinizden dolayı kendinizi suçlu hissetmezsiniz.Çünkü vücudun ihtiyaç duyduğunu verirsiniz.

Duygusal Açlık için yapabileceklerinizi sıralayacak olursak,

1-Duygusal Yemeyi Fark Etmek

Duygusal yemenin üstesinden gelmek için, kişinin en önce bunu fark etmesi gerekir. Her ağza atılan besin için, açlık düzeyini 1 ile 10 arasında derecelendirmek ve bunu kaydetmek, açlıktan ziyade başka sebeplerden dolayı mı yoksa onlar olduğu zaman mı yemek, konularında açıklık getirecektir.

2-Duygusal Alıkla Baş Etmenin Yollarını Denemek:

  • Sinirlendiğinizde veya stres anında kendinizi dışarı atın. Mutfaktan ve buzdolabından uzaklaşın.
  • Öfkenizi yemekle değil sporla kontrol altına almaya çalışın. Yürüyüş yapmak, veya evde çeşitli egzersizler mutlaka işe yarayacaktır.
  • Böyle durumlarda kendinizi başka bir şeye yönlendirin. Örneğin; kitap okuyun, müzik dinleyin veya resim yapın.
  • Sizi daha tok tutacak lif oranı yüksek besinler tercih etmeye çalışın. Örneğin; yulaf, tam buğday ekmek, kepekli makarna vb.
  • Sinirinizi yatıştırmak ve sakinleşmek için melisa veya papatya çayı gibi tercihler yapabilirsiniz.
  • Tarçın kan şekerinizi dengelediğinden sizi biraz daha sakinleştirecektir. Çayınıza veya suyunuza tarçın atabilirsiniz.
  • Ilık ballı, tarçınlı sütü de bu durumlarda deneyebilirsiniz. Daha rahat uyumanıza yardımcı olacaktır.
  • Duygusal açlıklar tatlı isteğini arttırır. Bu nedenle kuru meyve veya bitter çikolata tercih edebilirsiniz. Özellikle çikolata serotonin hormonunu arttıracağından mutlu olmanızı sağlayacaktır.

 

 

31 Mart 2020
237 kez görüntülendi