+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

Duygusal Yeme

Duygusal Yeme ve Açlık

            Önüne geçemediğiniz ve kendinizi durduramadığınız yemek yeme isteğiniz mi var ?

            Aç olmadığınızı bildiğiniz halde yemeye devam ediyorsanız Duygusal yeme bozukluğunuz olabilir.

Duygusal Yemek Yemek Nedir ?

            Bazı zamanlarda yeme isteğimiz duygusal durumlardan  kaynaklanır: Kızgınlık, üzüntü, sinir, can sıkıntısı gibi olumsuz duygulardan kurtulmak için yeriz.        Mutlu olduğumuz zamanlarda sevinci paylaşmak, kutlama veya kendimizi her hangi bir nedenden ötürü ödüllendirmek gibi pozitif duygulardan kaynaklı yemeği kullanabiliriz. İşte, acıkmanın değil de duyguların harekete geçirdiği bütün bu davranışlar “duygusal yeme” etiketini taşır.

Duygusal Yeme Nasıl Anlaşılır ?

            Duygusal yeme de yüksek kalorili yiyecek tüketerek sonrasında pişmanlık duygusu vardır

            Duygusal yemede krizler ağız ve beyinde başlar. Ağız tatlıyı, pastayı kurabiyeyi tatmak ister, beyinde o yiyecekleri yeme isteği dolaşır durur. Fiziksel yeme mideden gelen açlık tepkileriyle alakalıdır. Mide guruldar, boştur, aç olduğunun sinyalini verir.

            Fiziksel açlık bekleyebilir fakat duygusal açlık o an da o besini tüketme isteği oluşur.

Duygusal Yemede Yapılması Gerekenler

            İçinde bulunduğunuz duygusal durumun farkında olmalı ve kriz geldiğinde gözlerinizi kapatmalı bu durumun geçici olduğunu kendinize hatırlatmalısınız.

            Uyku Düzeninizi gözden geçirin gece atıştırmalarının ve kış döneminde televizyon karşısında tüketilen abur cuburları bu sayede tüketmemiş olursunuz.

            Duygusal yeme olan kişilerin en büyük korkusu sevdiği besinlerden uzak kalmak. Bunun için en iyi öneri porsiyon miktarlarını ayarlamak birden bire tüketmek yerine minik parçalar halinde yemek kilo kontrolü ve hızlı kilo artışının önüne geçecektir.

            Kendinize küçük hedefler koyun. Her sabah uyandığınızda hedeflerinizi hatırlayın. Uyguladığınız her gün sizi daha mutlu edecek iradenizi daha fazla kontrol altına aldığınızı göreceksiniz.

            Egzersizi ihmal etmeyin. Düzenli spor iştah kontrolünde kilo yönetimde aynı zamanda mutluluk hormonu salgılanmasına yardımcı olacaktır. Sizi mutlu edecek aktivitelerde bulunun.

            Evinizde sağlıklı atıştırmalıklar bulundurun ve dolabınızda sağlıksız besinlere yer vermeyin.

            Kişiye özel ve enerji ihtiyacını karşılayacak düzeyde düzenli ve dengeli bir beslenme programı oluşturulmalıdır duygusal yemeye yönelim olmasın. Bu aşamada diyetisyen kontrolünde tıbbi beslenme tedavisi uygulanmalıdır.

Diyetisyen Burcu Şen

                        İnancınızı yitirmeyin. Bu konuyla ilgili çok sevdiğim bir yazıyı paylaşacağım..

            Sabah yelken yapan birisini gördüm. Çok keyifli gidiyordu rüzgarda… Hızlı ve seri… Sonra bir baktım düşmüş… Yavaş yavaş adım adım ters dönmüş yelkenin sırtına çıktı, sonra yelkenliyi tekrar düz çevirdi, yelkeni düzeltti… Ve yoluna devam etti… Zaman zaman düşeriz ve adım adım kalkabiliriz. Gereken tek şey ise kalkabileceğimize dair inancımız. İnanç bende yok diyenlere not: Bebekken ve yürümeyi  öğrenirken, her düştüğünüzde sizi tekrar yürümeye teşvik eden de aynı inançtı. Kendimize inan, başarmaya inanç ve umut… Hepsi orada sadece görülmeyi ve hatırlanmayı bekliyor.. Sevgiyle ve sağlıkla kalın…

22 Ocak 2018
1.050 kez görüntülendi