+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

EMZİRME DÖNEMİNDE BESLENME

EMZİREN ANNELER VE BESLENME

Emziren annelerin en büyük problemi sütüm artsın diye gereğinden fazla yağlı, yüksek kalorili ve karbonhidratlı besin tüketimidir.Emzirme ve sağlıksız beslenme ile kan şekerleri düştüğü için de yine tatlılara yönelime çok sık rastlanmaktadır. Bu tarz yanlışların yanı sıra, emzirme dönemindeki stres ve duygusal yeme atakları bu dönemde kilo alımına sebebiyet veren en büyük etmenlerdir.

EMZİRME DÖNEMİNDE KİLO VERME

Emziren anneler için en etkili zayıflama yöntemi  bebeklerini emzirmek ve düzenli beslenmektir. Emzirme işlemi kalorili yakımını sağlayan bir aktivite olarak gösterilebilir. Anne emzirdiği süre boyunca kalori yakmaya devam eder. Gebelik döneminde oluşan yağ depoları doğumdan sonra annenin ihtiyaçlarının karşılanması için kullanılır. Bu durum annenin yağ deposunun azalmasında ve kilo kaybında etkili olur. Bebeğini emziren anne ne çabuk kilo vermeye çalışmalı ne de gereğinden fazla yemelidir.  Annenin aldığı günlük kalori miktarı, tükettiği besin çeşitleri ve sıvı miktarı salgılanan süt miktarında etkilidir. Bebeğin bütün ihiyaçlarının karşılanabilmesi için günde 700-800 ml süt salgılanması gerekir. Bu sütün sağlanması için gerekli olan enerji ve besin ögelerinin ihtiyacı normal gereksinmeye ek olarak artırılmalıdır. Kesinlikle çok düşük kalorili diyetler uygulanmamalı, bu dönemde bir uzmandan yardım alınmalıdır. Çünkü kalori gereksinimi her kişinin kendisine ve bebeğine özeldir.

 

NELER TÜKETİLMELİ?

  • Süt artıran kuru hurma, bulgur, kinoa, dereotu, yeşil soğan gibi besinler emziren anne diyet listesi planında bulunmalıdır.
  • Protein açısından zengin olan kırmızı et, tavuk eti, balık ve yumurta mutlaka tüketilmelidir.
  • Sebzelerin, makarnanın ve eriştenin haşlama suları dökülmeden pişirilen yemeğe ilave edilmelidir.
  • Kalsiyum kaynağı olan süt, yoğurt ve peynir gibi besinler tercih edilmelidir.
  • Nohut, kuru fasulye, barbunya, mercimek gibi kurbaklagil çeşitleri iyice yıkandıktan sonra ıslatılmalı ve kabukları ayrılana kadar pişirilmelidir. Bu yöntemler uygulandıktan sonra da gaz şikayeti ya da bebekte huzursuzluk görülür ise tüketimi azaltılabilir.
  • Bu süreçte su, süt ve taze meyve sularının tüketimi önemlidir. Süt tüketimi şişginlik ve gaz gibi problemler yaparsa laktozsuz süt tercih edilebilir.
  • Beyaz ekmek yerine tam buğday, çavdar ve kepek ekmeği gibi esmer ekmek çeşitleri tüketilmelidir.
  • Demir ve kalsiyum kaynağı olan kuruyemişler ve kuru meyveler enerji kaynağıdır ve porsiyon ölçüsüne dikkat edilerek tüketilmelidir.
  • Vitamin kaynağı olan mevsim sebze ve meyveler her öğünde tüketilmeye çalışılmalıdır.
  • Şeker boş enerji kaynağıdır ve şeker yerine pekmez tüketilmesi daha sağlıklı olur. Pekmez aynı zamanda kansızlığı da iyi gelir.
  • Tuz tüketimi azaltılmalı ve yemeklerde iyotlu tuz tercih edilmelidir.
  • Günde 8-12 bardak su içilmelidir ve her emzirme sonrası 1 bardak su tüketilmelidir.

Yapılan araştırmalarda tüketilen bazı besin çeşitlerinin süt miktarının artmasında daha fazla etkili olduğu görülmüştür.

  • Dereotu ve yeşil soğan gibi taze yeşillikler
  • Tahıl grubunda yer alan bulgur, kinoa ve karabuğday
  • Süt, peynir, yoğurt gibi kalsiyum kaynağı besinler
  • Rezene, anason ve ısırganotu çayı
  • A vitamini ve flor kaynağı olan kuru hurma
  • Tahin helvası günde 1 kibrit kutusu olucak şekilde tüketilebilir
  • Günde ortalama 3-4 litre kadar sıvı tüketilmesi gerekir.
  • Su, süt, ayran, kefir, taze meyve suları ve çorba tüketimi sıvı miktarı içerisinde yer alır

UZAK DURULMASI GEREKEN BESİNLER NELERDİR?

Emziren anne diyet listesi uygularken yani emziren anne diyeti programında aşağıdaki besin ve yiyecek gruplarından uzak durulmalıdır.

  • Salam, sosis, sucuk ve pastırma gibi şarküteri ürünleri tüketilmemelidir.
  • Hazır çorbalar, dondurulmuş ürünlerve hazır meyve suları gibi katkı maddesi bulunan besinler tercih edilmemelidir.
  • Sigara ve alkolden uzak durulmalıdır.
  • Soğan, sarımsak, acı baharatlar, karnabahar, kabak ve brokoli sütün tadını değiştirebilir. Bu besinler denenerek tüketilmelidir.
  • Kızartma gibi aşırı yağlı besinlerden uzak durulmalıdır.
  • Nohut, kuru fasulye, yeşil veya kırmızı mercimek gibi kurubaklagil çeşitleri gaz oluşumuna neden olabilir. Bu yüzden nadir tüketilmeli ve pişirilmeden önce iyice suda bekletilerek kabukları soyulmalıdır.
  • Kafeinli ve asitli içecekler tüketilmemelidir.
  • Yeşil çay, beyaz çay, kuşburnu, papatya, nane çayı gibi bitki çayları tercih edilmemelidir.
27 Mayıs 2018
435 kez görüntülendi