+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

GÖBEK YAĞLARI NASIL ERİTİLİR?

GÖBEK YAĞLARI
Göbek yağı eritme konusu bütün bireylerin en büyük sorunlarından biridir. Bel çevrenizin yağlanması sadece kıyafetlerinizin üzerinize daha dar gelmesine neden olan bir durum değildir. Birçok insan göbek yağlarını eritme amacıyla mucizevi beslenme müdahaleleri ve göbek hareketleri-yağ yakıcı zayıflama egzersizleri arasa da mesele sadece görsel kaygılar olmamalıdır. Ayrıca visseral yağlanma olarak da adlandırılan bu yağlanma türü ciddi anlamda zararlı da olabilmektedir. Peki göbek yağları nasıl erir?

GÖBEK YAĞI NASIL ERİTİLİR?

Peki göbek yağları nasıl erir?  Bel çevresinin yağlanması kalp hastalıkları, tip 2 diyabet gibi hastalıklar için büyük bir risk faktörüdür. Bu yüzden göbek yağı eritme meselesi sadece görsel bir konu değildir.

Birçok sağlık otoritesi kilonun sınıflandırılması ve metabolik hastalık riski oluşturma oranının hesaplanması için Beden Kitle İndeksi (BKİ) değerinden faydalanmaktadır. Yalnızca toplam kilo ve boy değerlendirilen bir yöntem olduğundan BKİ verisi özellikle metabolik hastalıklar riskinin belirlenmesi için yeterli değildir.

Bel çevresi yağlanması yüksek olan bireyler, toplam görüntüleri ince bile olsa, büyük bir sağlık riski taşımaktadır. Bu yüzden zayıfım ama göbeğim var gibi söylemlerde beraberinde sağlık problemlerini getirebilir. Bel bölgesi inceltme genellikle kronik hastalıklar riskini ve belirtilerini azaltır.

GÖBEK YAĞI İÇİN NELER YAPILABİLİR

Peki göbek yağı nasıl eritilir? Bel çevresinden kilo kaybı sağlanması zor olsa da abdominal yağlanmayı azaltmak için yapabileceğiniz bazı uygulamalar bulunmaktadır. İşte bu amaca hizmet eden bazı bölgesel zayıflama yöntemleri:

Lif Tüketimine Beslenmenizde Yer Verin

Çözünebilir lifler suyu içlerine çekerler ve besinlerin sindirim sisteminizden daha yavaş geçmesini sağlarlar.

Lif içeriği yüksek besinleri beslenmeye eklemek, karın-bel çevresindeki yağları azaltır. Örneğin; beyaz pirinç yerine esmer pirinç veya bulgur tercih edin. Rafine ve işlem görmüş ürünler kilo alımını arttırır. Amerikan Klinik Beslenme dergisinde yayınlanan bir çalışmaya göre obez bireylerde, lif içeriği yüksek ve kalori kontrollü bir diyet, bel çevresinden daha fazla yağ azalması görülmüştür

Trans Yağlar İçeren Besinler Tüketilmemeli

Bazı margarinler ve soslar trans yağlar içermektedir. Ayrıca bazı işlenmiş ve paketli gıdalara da trans yağlar eklenmektedir.

Trans yağlar enflemasyon, kalp hastalıkları, insülin direnci ve abdominal yağlanma ile ilişkilendirilmektedir.

Yapılan bir araştırmaya göre; hidrojenize yağlardan üretilen ve margarin, pastane ürünleri, kurabiye ve kızarmış yiyeceklerde bulunan transyağ asitleri karın-bel çevresindeki yağlanmayı daha çok arttırıyor ve vücudun diğer bölgelerine oranla yağ hücrelerinin bel çevresine dağılımını sağlıyor.

Çok Fazla Alkol Tüketmeyin

Alkol, şekerli içecekler veya büyük porsiyonlardaki yiyeceklerden gelen kaloriler, karın-bel çevresi yağlanmayı artırır ancak alkolü tıpkı yağ gibi de düşünebilirsiniz. Yağın bir gramı dokuz kalori iken, alkolun bir gramı yedi kaloridir. Araştırmalar, alkolün doygunluk hissini düzenleyen hormonlara etki ederek, açlık hissettirdiğini gösteriyor.
Alkolü azaltmak göbek yağı eritme konusunda atabileceğiniz ilk adımlardan biridir.2000 kişiden fazla katılımcıyla gerçekleşen bir çalışmada, neredeyse her gün fakat ortalamaya vurduğunuzda günde bir taneden az alkol tüketen bireylerde bel çevresi yağlanması, daha uzun aralıklarla fakat yüksek miktarda alkol tüketen bireylere kıyasla daha düşük bulunmuştur.

Stres Seviyenizi Azaltmaya Çalışın

Stres, bel çevresinin yağlanmasını kolaylaştıran kortizol hormonunun daha fazla salgılanmasına neden olur. Bu hormon aynı zamanda stres hormonu olarak da bilinmektedir.

Araştırmalar yüksek kortizol seviyelerinin iştahı arttırdığını ve abdominal yağlanmayı tetiklediğini ileri sürmektedir.

Buna ek olarak bel çevresi hali hazırda yağlı olan kadınlar, daha fazla kortizol hormonu salgılamaya meyillidir.

Stresle başa çıkmanızı kolaylaştıracak yöntemler bulup, bel çevresi yağlanmasının önüne geçmeyi deneyebilirsiniz.

Şekerli Besinleri Sınırlayın

Şeker yüksek miktarda tüketildiğinde birçok kronik hastalıkla ilişkilendirilen, basit bir karbonhidrat olan früktoz içermektedir.

Gözlemsel araştırmalar artmış şeker alımı ve bel çevresi yağlanması arasında doğru orantılı bir ilişki bulmuştur.

Yalnızca rafine şekerlerin bel çevresi yağlanmasına neden olmayacağını bilmekte fayda vardır. Bal gibi besinler de yüksek tüketildiklerinde bel çevresi yağlanmasına neden olabilirler. Bu yüzden şeker içeriği yüksek olan besinleri tüketirken dikkatli olmak göbek yağı eritme konusunda size yardımcı olacaktır.

Özellikle Rafine Karbonhidratlar Olmak Üzere Karbonhidrat Alımınızı Kısıtlayın

Konu bel çevresi yağlanmasının giderilmesi olduğunda karbonhidrat alımının kısıtlanması olumlu sonuçlar görülmesini sağlayabilmektedir.

Günde 50 g ile sınırlandırılan karbonhidrat içeren diyetler, fazla kilolu bireylerde bel çevresi yağlanmasının giderilmesi, tip 2 diyabetli ve polikistik over sendromuna sahip bireylerde (PKOS) semptomların giderilmesi için kullanılmaktadır.

Karbonhidrattan oldukça kısıtlı bir diyetle beslenmek zorunlu değildir. Bazı araştırmalar rafine karbonhidratların işlenmemiş, lif içeriği yüksek kompleks karbonhidratlar ile değiştirilmesinin de bel çevresinin yağlanmasını önlediğini ileri sürmektedir.

Şekerli İçecekleri İçmekten Kaçının

Şeker ile tatlandırılmış içecekler genellikle sıvı früktozla doludur. Fruktoz hızlıca metabolize olduğu için yüksek oranlarda alındığında bel çevresinin yağlanmasına neden olabilir.

Yapılan çalışmalar şekerli içeceklerin karaciğerdeki yağ oranını arttırdığını ortaya koymuştur.

Şekerli içecekler, yüksek şekerli besinlerden daha kötü etkilere sahip olarak saptanmıştır. İnsan beyni sıvı kalorileri, katı kaloriler gibi metabolize etmediğinden, daha fazla kalori alma ihtimaliniz yüksektir.

Bel çevresi yağlanmasından kurtulmak için şekerli içecekleri tamamen hayatınızdan çıkarmanız en iyi seçenek olacaktır.

Uyku Kalitenizi Arttırın

Uyku kaliteniz, kilonuz da dahil olmak üzere sağlıklı bir vücut için her açıdan önemlidir. Yapılan çalışmalar yeterince uyumayan bireylerin daha fazla kilo almaya eğilimli olduklarını ortaya koymuştur.

16 yıl süren ve 68,000 kadar kadınla gerçekleştirilen bir çalışmanın sonuçlarına göre günde 5 saatten az uyuyan kadınlar, en az 7 saat uyuyan kadınlara kıyasla daha kolay kilo almışlardır.

Uyku apnesi olarak adlandırılan ve uyku sırasında kısa süreli nefes almanın durmasından oluşan rahatsızlıkta artmış bel çevresi yağlanmasıyla ilişkilendirilmiştir.

Günde 7 saate yakın uyumaya ek olarak, kaliteli bir uyku uyuduğunuzdan da emin olmanız gerekmektedir.

Bu yüzden uyku apnesi ve benzeri bir uyku sorununuz olduğunu düşünüyorsanız, doktorunuzla görüşmeniz ve tedavi yöntemleri araştırmanız gerekmektedir.

Probiyotik Besinler Tüketin veya Takviye Alın

Probiyotikler bazı besinlerde ve takviyelerde bulunan sağlıklı bakterilerdir. En önemli özellikleri gaz şikayetlerini azaltarak, bağışıklık sistemini güçlendirmeleridir.

Araştırmalar kilo kontrolünde farklı bakterilerin rol aldığını ve doğru miktarlarda bulunduklarında, hem toplam kilo kaybında hem de bel çevresinin azalmasında etkili olabileceğini ortaya koymaktadır.

Özellikle bel çevresi yağlanmasını azaltan bakteriler Lactobacillus familyasından olarak belirlenmiştir

Probiyotik takviyeleri birden fazla türde bakteri içermektedir. Bu yüzden içeriklerine dikkat ederek satın almaya özen göstermeniz gerekmektedir. Böylece göbek yağı eritme konusunda daha etkili bir sonuç elde edebilirsiniz.

Yeşil Çay İçin

Yeşil çay kafein ve epigallokateşin gallat (EGCG) içermektedir. Bu iki madde de metabolizmanın hızlanmasında etkilidir.

EGCG bir tür kateşindir. Yapılan çalışmalar kateşinin bel çevresi yağlanmasının önlenmesinde etkili olduğunu saptamıştır.

30 Haziran 2019
182 kez görüntülendi