+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

KABIZLIK VE KABIZLIKTA BESLENME

KABIZLIK VE KABIZLIKTA BESLENME

KABIZLIK NEDİR?
Kabızlık şişkinliğe yol açan, rahatsızlık veren bir semptomdur. Kabızlık daha çok bağırsak hareketlerinin yavaşlaması, sıkışmasıdır. Stres, hareketsiz yaşam, bazı ilaç türleri ya da beslenme biçimi gibi farklı nedenlerden dolayı kabızlık sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Normal dışkılama haftada 3-12 arası değişebilmektedir.

KABIZLIKTA BESLENME
•Gün içinde bol su için. Günde en az 2 litre su içilmelidir.

•Günlük en az 25g lif tüketin. Ancak lifli besinleri
beslenmenize yavaş yavaş entegre edin. Aksi halde gaz problemi yaşayabilirsiniz.

•Kızartmalar, kırmızı et, hazır yemekler, paket gıdalar, kavurma, çok şekerli yiyecekler, kahve ve asitli içecekler tüketilmemelidir.

•Bağırsakları çalıştıran lifli yiyecekleri tüketmeye özen gösterin.
Lifli yiyecekler için sebze ve meyveler, bakliyat türü besinleredir.

•Posalı, lifli yiyeceklerin sulu olması veya bol su ile tüketilmesi gerekir. Yoksa ters bir etki yaratabilirler.

Öğünleri atlamayın. Özellikle sabahları kahvaltı yapmak bağırsak hareketlerini arttırmaktadır.
Büyük 2-3 öğün yemek yerine meyve, sebze gibi lifli yiyeceklerden oluşan küçük porsiyonları 4-6 öğünde yiyin.
Hareketetmek sindirimi düzenlemek adına önemlidir. Hayatınızı daha aktif hale getirmeye çalışın.

•Eğer meyve suyu tüketecekseniz, posalı tüketin. Posasız meyve suyu boş şeker kaynağıdır ve kabızlığı daha da kötü etkileyebilir.
Beslenmenize ketentohumunu ekleyin.

•Araştırmalar yararlı bakteriler olan probiyotiklerin kabızlığı geçirmek için de yararlı olabileceğini göstermektedir. Kabızlığa karşı beslenmenize probiyotik yoğurtları, kefiri dahil edebilirsiniz.

Laksatif(müshil)
ilaçlar bilinçsizce kullanılmamalıdır. Aynı zamanda sinameki gibi laksatif etkili bitkilere dikkat edilmelidir(özellikle bitki çaylarında yer alır) Kullanımı kesildiğinde kabızlığı tetikleyebilmektedir.

•Beslenmenizde yağı çok azaltmak veya tamamen çıkarmak kabızlığa neden olabilir. Beslenmenize sağlıklı yağları ölçülü olarak dahil edin. Örneğin lifi arttırmak için öğünlerinize salata ekleyin. Salatalarınıza bir tatlı kaşığı zeytin yağı dökebilirsiniz.

•Son olarak, magnezyum minerali bağırsak hareketleriyle ilişkilendirilmektedir.
Magnezyum içeren besinleri(ıspanak, marul, kereviz, salatalık, fındık…) beslenmenize dahil edebilirsiniz.


Diyetisyen Burcu ŞEN

03 Şubat 2018
716 kez görüntülendi