+90 216 390 92 43

Sosyal Medyada Biz}

KARANTİNA’DA KİLO ALMAMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER

Covid-19 Salgını ilan edildiğinden  beri çoğumuz kendimiz ve sevdiklerimiz için evlerimizdeyiz. Bu günlerde neredeyse hepimiz kendimizi sıkça mutfakta veya bir şeyler atıştırırken buluyoruz. Bunun önüne geçilmezse bağışıklık sistemi zayıflıkları, fazla kilolar bu sürecin kaçınılmaz sonuçlarından olacak.

Öyleyse bireysel karantinada kilo almamak için neler yapabiliriz?

* 3 sağlam ana öğün yapmak ara atıştırmalarını önler. Öğünlerinizin proteinden zengin, bol sebze içeren, sağlıklı yağların bulunduğu bir öğün olması önemli.

* Su içmek. Beraberinde yeşil çay, şekersiz kahve içilebilir. Sonrasında tekrar su tüketimine dikkat edilmelidir.

* Ne pişireceğinizin planını yapmak. Hem ara atıştırmaları önler hem de malzeme açısından size alışveriş kolaylığı sağlar.

* Ara öğünlerinizi protein ağırlıklı yapmak. Süt, yoğurt, kefir gibi ürünler tercih edebilirsiniz. Beraberinde meyve, leblebi, kuruyemiş olabilir.

* Egzersiz yapın. Evde yapabileceğiniz pek çok egzersize artık internet sayesinde ücretsiz ulaşmak mümkün.

* Aynı öğünleriniz gibi zamanınızı planlayın. Yarım kalan işlerinizi yapın, dil öğrenin, hiç başlamadığınız bir kitabı okuyun, sevdiğiniz dizi filmi izleyin ama yemek yemeyi düşünmeyin.

* Eğer bir şey atıştırma ihtiyacı duyuyorsanız kendinize sorun. “Gerçekten aç mıyım?” öyleyse yiyebilirsiniz. Ama sadece sıkıldıysanız kendinizi yukarıdaki diğer aktivitelere yöneltmek faydalı olacaktır.

* Eğer gereğinden fazla yediyseniz, kendinizi kötü hissetmeyin. Kendini cezalandırmayın. Kaldığınız yerden sağlıklı beslenmeye devam etmelisiniz. Stres, bu süreci tetikleyerek daha fazla yemeye, daha fazla yemek daha fazla strese yol açabilir.

31 Mart 2020
223 kez görüntülendi